Brr....wat KOUD!!!!! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu Brr....wat KOUD!!!!! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu

Brr....wat KOUD!!!!!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

31 December 2005 | Spanje, Alicante

Hoi hoi iedereen!!! Ik ben weer terug in Alicante na een klein skireisje in Andorra...hoe het geweest is??? Lees maar verder :arrow:

Dinsdagochtend om 06.45 uur stonden we al op de bus te wachten om naar het vliegveld te gaan. Daar stond namelijk onze huurauto klaar. Om 08.00 uur zijn we van Alicante vliegveld vertrokken op weg naar Andorra, waar we na een reis van ongeveer 7 uur aankwamen. Na het inchecken in het hostal zijn we naar de skigebieden gereden om het een beetje te gaan verkennen. Hoewel er alleen op de skipistes sneeuw lag, was het echt heel koud :shock: Helemaal in vergelijking met de temperaturen in Alicante!!! Dit waren we niet gewend, dus we waren erg blij met de ski-jassen die we in Alicante gekocht hadden. ´s Avonds hebben we ook de skispullen gehuurd en zijn we uit eten geweest bij een pizzeria. Aangezien we moe waren, werd het niet erg laat, maar ook vanwege het feit dat het hostal om 00.00 uur zijn deuren sloot waren we vroeg thuis.

Woensdag was het dan zover...Suus voor het eerst in haar leven op de ski´s op een echte skipiste!! (heb ooit 2 keer een uur les gehad op een indoorbaan) Natuurlijk ben ik met de makkelijke piste, de groene, begonnen en dat ging vrij goed. Zo goed zelfs dat Bram en Michaja wel dachten dat ik één piste moeilijker ook wel zou kunnen. Dus zo gezegd, zo gedaan..Het eerste stukje van de piste ging goed...maar daarna...ik raakte de controle kwijt en vloog echt naar beneden, waar ik dus met een harde val tot stilstand kwam :shock: Ik was zo hard naar beneden gegaan dat Michaja en Bram me niet eens meer konden vinden :oops: Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen ben ik maar weer terug gegaan naar de groene piste, waar ik veel heb geoefend tot het einde van de dag. ´s Avonds zijn we bij een grillrestaurant gaan eten, wat geen succes was..helaas :(

Donderdag zijn we naar een ander skigebied gereden, dat groter was en ook meer groene pistes had. Om op de groene piste te komen moest je echter wel eerst een klein gedeelte blauwe piste (eentje moeilijker) af. Aangezien ik de vorige dag veel geoefend had, durfde ik dat wel weer aan. En het ging goed, zonder vallen kwam ik het kleine gedeelte blauwe piste af..dus ik dacht...dat gaat lekker..LEUK!!! Helaas kreeg ik op de groene piste opeens zoveel pijn (lees KRAMP!!!) in mijn achillepees (of hoe je het ook schrijft) dat ik echt niet meer verder kon. Ik heb de ski´s af moeten doen en eerst moeten rusten in een restaurantje. Ik moest echter nog wel naar beneden, dus na een uur heb ik de ski´s weer aangedaan en heb ik de groene piste afgemaakt, wat gelukkig wel weer goed ging. Donderdagavond hebben we de skispullen weer terug gebracht en zijn we weer gaan eten in de pizzeria van de eerste avond.

Hoewel ik van die val en door die kramp behoorlijk wat pijn heb gehad, vond ik het toch superleuk!! Ga het vast nog eens proberen...enne 1 keer vallen in 2 dagen voor een beginneling is geen slechte score...toch??!!!

Vrijdag zat het avontuur er helaas al weer op...en gingen we om 10.00 uur terug richting Alicante. Helaas voelde ik me niet echt lekker (erge hoofdpijn) en is de dag een beetje aan mij voorbij gegaan. We hebben onderweg namelijk nog een vluchtig bezoek gebracht aan Barcelona. We hebben park Güell bezocht(Gaudi), over de Ramblas gelopen en daar nog wat gegeten. Toen weer verder naar Alicante, waar we om 22.00 uur op het vliegveld aankwamen. Auto terug gebracht en een taxi naar huis genomen. Om 23.00 uur nog met Michaja naar de chinees geweest om te eten, aangezien we dat nog niet gedaan hadden.

En vandaag is het dan het laatste dagje van het jaar!! Ik wens iedereen dan ook een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2006!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Besos Suus

  • 31 December 2005 - 15:18

    Sylvia:

    Hey Suz,
    Tja, 1 keer vallen is idd niet echt slecht! Hoop dat het voor mij ook daar bij blijft...
    Wel jammer dat het maar zo kort is geweest, maar ja, je weet nu hoe het is!
    Heeeeeeeel veel plezier vanavond en we bellen snel weer.
    -XXXX-jes Sylvia.

  • 04 Januari 2006 - 19:25

    Cindy Engelbart:

    He Suus,
    het klinkt nog steeds allemaal geweldig! Geniet er maar goed van! Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar trouwens.

    Gr Cindy

  • 04 Januari 2006 - 19:27

    Cindy Engelbart:

    He Suus,
    het klinkt nog steeds allemaal geweldig! Geniet er maar goed van! Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar trouwens.

    Gr Cindy

  • 17 Januari 2006 - 16:28

    Eefje:

    Hey ski talent! Heb ik dat nu moeten missen? Zal vast erg gezellig zijn geweest. Jouw kennende. Zuid-Afrika was echter ook heel erg geslaagd. Ik spreek je snel en dan wil ik alles horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Suzanne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 36139

Voorgaande reizen:

30 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: