Cultureel bezig geweest - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu Cultureel bezig geweest - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu

Cultureel bezig geweest

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 December 2005 | Spanje, Alicante

Hola

Hier ben ik weer. Het zal voor vele een verrassing zijn, maar ik ben de afgelopen week niet uitgeweest...ben namelijk erg cultureel bezig geweest. Ben namelijk met Sarah en Michaja 4 dagen weg geweest. Waarheen?? Dat lees je hieronder.

Woensdag zijn Michaja en ik eerst een auto wezen huren. Omdat het in de stad zelf een stuk duurder was dan op het vliegveld zijn we met Michaja´s auto naar het vliegveld gereden. We konden de huurauto meteen meenemen, wat dus inhield dat ik ook terug moest rijden naar de stad. Het was de eerste keer dat ik hier reed en wel met gevaar voor eigen leven :shock: Dit lag echer niet aan het Spaanse verkeer maar aan Michaja´s auto :-D. Zijn auto is namelijk drie keer gestolen geweest, hij rijdt nog maar daar is dan ook alles mee gezegd...:lol:

Maar goed ik ben veilig thuis gekomen, dus kon ik donderdag gewoon met Michaja en Sarah vertrekken richting Granada. Op de heenweg hebben we het dorpje Guadix bezocht. We hebben daar een mooie kerk bezocht, die vanwege de kerkdienst die bezig was, veel indruk op me maakte. Nog wat gegeten in het dorpje en toen weer op weg naar Granada. In Granada aangekomen, zijn we eerst op zoek gegaan naar een hostal. Bij de derde was het raak, een 3 persoonskamer voor 3 nachten voor maar 38 euro per persoon midden in het centrum. Dus dat was erg relaxed. Laat in de middag en avond door Granada gewandeld om de stad te bekijken.

Vrijdag zijn we om 07.00 uur opgestaan, aangezien we naar het Alhambra wilden. Er mogen per dag maar een bepaald aantal bezoekers naar binnen, dus vandaar dat we om 08.15 uur al in de rij stonden om een kaartje te bemachtigen. En die kregen we. We hebben daar een aantal uren rondgewandeld en zijn daarna met de auto naar de Sierra Nevada gereden. Dit is het grootste gebergte van Zuid-Spanje met bergtoppen van meer dan 3000 meter hoog. Aangezien we dus behoorlijk hoog zaten, lag er dus ook sneeuw. We hebben daar in het skidorpje wat rondgekeken en toen lekker in het zonnetje een terrasje gepakt. Daarna weer met de auto naar het centrum van Granada teruggekeerd. ´s Avonds zijn we lekker tapas gaan eten, Andalusië staat namelijk bekend om zijn heerlijke tapas. Daarna nog een biertje genomen in een typisch Spaans barretje. De bar sloot echter al om 00.00 uur, dus we waren vroeg thuis.

Zaterdag zijn we naar Cordóba gereden, een andere stad in Andalusië. Ook daar hebben we weer heel wat gewandeld om veel bezienswaardigheden van de stad te kunnen zien. Helaas stonden veel gebouwen en monumenten in de steigers (voor restauraties) of waren gesloten :? Toch hebben we veel van de stad gezien. Tegen de avond, op de terug weg, hebben we Jaén nog bezocht. Aangezien het al vrij laat was, hebben we hier bij de McDonalds gegeten, jaja die zit overal, en daarna zijn we terug gegaan naar Granada. Nog even een barretje ingeweest (lees: biertje gedronken) en na een potje kaarten naar bed.

En toen was het al weer zondag en tijd om naar huis te gaan. Op weg naar huis hebben we nog 2 dorpjes bezocht: Velez Blanco en Lorca. Tegen 17.30 uur waren we weer terug op het vliegveld om de huurauto in te leveren. In totaal hebben we ongeveer 1300 km gereden, dus dat is aardig wat. Op het vliegveld stond de vriend van Sarah klaar om ons op te halen en naar huis te brengen. En toen zat het uitje er helaas al weer op...sad: Tegen 19.30 uur nog even frietjes met satesaus en een frikadel wezen eten in The Crazy Dutchman en daarna op tijd naar bed.

Vandaag dus weer naar school geweest en dat was natuurlijk wel weer even wennen na 4 dagen rondreizen...maar ja. Vele van jullie zullen zich ook afvragen hoe het met het werk zoeken gaat. Nou dat verloopt nog niet zo heel goed, helaas. Maar ik hou de moed er in en ga vandaag naar het vliegveld. Ze zoeken daar vaak mensen die meerdere talen spreken. Morgen ga ik naar Adecco en Randstad (jaja die zitten hier ook). Dus ik hoop dat daar iets uit gaat komen.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes en hasta pronto, Suus

• 12 December 2005 - 22:47

Sylvia:

Hoi Suz,
    Echt leuk een paar daagjes weg zo...ik kan ook niet wachten totdat ik vakantie heb. Nog maar 3,5 week...
    Foto's zien er ook weer allemaal leuk uit. Wel erg jammer voor je dat het niet echt opschiet met het werk. Maar hopelijk heb je deze week meer geluk. Zou leuk zijn voor je als je nog wat langer kan blijven natuurlijk.
    Mijn weekend was ook erg gezellig. Eerst wezen winkelen in Dusseldorf met Wai Ching (zaterdag), 's avond gebowld met Arnieke, Joris, Patrick, Kitty en Martijn en zondag pooltoernooi gehad. Eindelijk weer eens lekker gespeeld en 1e geworden!!! Helaas maar 10 mensen, dus prijzengeld was maar 20 euro.
    Dit weekend mijn verjaardag, ook wel weer gezellig.
    Nou, dit was het wel weer.
    Tot snel weer horens!

Doei, X Sylvia.

• 13 December 2005 - 20:13

Manita:

Hallo Suus,

Wat heb je mooie trippen gemaakt,inderdaad een cultureel hoogstandje,geen late avonden met drank enzo....
    Hopelijk gaat je studie ook goed en vind je snel werk want vind je dat niet kom je dan eerder naar huis en ons bij de Lindenberg weer helpen?We missen je..
    Groeten, Manita

• 22 December 2005 - 10:11

Manita:

Hallo Suus,

Ik weet niet of je met de feestdagen naar Nijmegen komt, maar waar je ook bent leuke feestedagen en een gezond 2006
    Liefs, Manita