Hoezo veel stappen?! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu Hoezo veel stappen?! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu

Hoezo veel stappen?!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 December 2005 | Spanje, Alicante

Hola amigos!

Hoe gaat het? Met mij alles goed, ben alleen een beetje moe en dat komt doordat ik veel ben wezen stappen de laatste dagen. Maar ik had natuurlijk geen keus, want Wendy was hier en die moest natuurlijk weten hoe het stappen hier is.

Woensdag om 18.00 uur hebben Michaja en ik Wendy opgehaald van het vliegveld. Daarna eerst naar mijn appartement gegaan en even zitten kletsen en wat foto´s bekeken. Tegen 21.00 uur gingen we naar de Mexicaan, waar we ook met Nina´s verjaardag gegeten hebben. Was erg lekker en natuurlijk gezellig. Woensdagavond was ook meteen de eerste stapavond, aangezien ik donderdag toch een dagje vrij had genomen van school...nou dat heb ik geweten.

Werd ik om 09.00 uur door school wakker gebeld (terwijl ik pas rond 04.30 uur in bed lag) Ze hadden om 12.00 uur een sollicitatiegesprek bij een hotel voor me geregeld. Of ik om 11.00 uur even op school wilde zijn om dat te bespreken. Nou ik ben dus maar gegaan....maarre helemaal voor niets. De man die het gesprek voerde, heeft me precies 3 vragen gesteld. En toen met de mededeling dat wanneer ik beter Spaans spreek, maar terug moet komen. Nou daar stond ik dan na 3 kwartier lopen binnen 2 minuten weer buiten het hotel....grr wat baalde ik zeg.

Maar goed, daarna maar weer naar huis gegaan en een broodje gegeten met Wen en Michaja. ´s Middags zijn we naar Elche gegaan met zijn 3-en. Daar hebben we de bekendste palmentuin van Europa bezocht en bovendien ook nog een kerk, waarvan we ook de toren beklommen hebben. Weer een heleboel traptreden op!!! Het was wel erg gezellig. ´s Avonds voor het uitgaan hebben we eerst nog even geslapen. Tegen 04.00 uur lagen we in bed.

Helaas ging om 08.15 uur bij mij de wekker af, aangezien ik gewoon naar school moest. We hadden namelijk kerstviering. Elke klas heeft een liedje in het Spaans gezongen en daarna nog alle nationaliteiten een liedje in de eigen taal. Wendy, Michaja en Sara zijn komen kijken. Iedere klas had erg zijn best gedaan met dansjes en kleding...het was dus ook erg leuk..hoewel het niet altijd allemaal even zuiver klonk...hahaha. Na het zingen hadden we nog een lunch op school. Vrijdagavond zijn we Nina en Stina op het station uit gaan zwaaien...het verliep echter niet allemaal even soepeltjes. Het kaartje dat ze gekocht hadden voor de bus was namelijk al verlopen...er was dus ergens iets fout gegaan. Gelukkig kregen ze nog wel een ander kaartje...maar ze hebben dus wel 2 uur langer op het station moeten wachten. De bus vertrok namelijk pas om 02.30 uur in plaats van 23.45 uur waarvoor ze dachten een kaartje te hebben. Wij hebben ze gedag gezegd en zijn toen uitgegaan.

Zaterdagmiddag een broodje gegeten op een terras en ´s middags beetje rondgewandeld in de winkelstraten. Na even geslapen te hebben...tenminste proberen te slapen (aangezien wendy maar bleef kletsen..hahaha) zijn we in de haven voor het eten wat gaan drinken. Natuurlijk moest Wendy een keer echte tapas eten nu ze in Spanje was, dus dat hebben we dan ook gedaan. Het was erg lekker en om de laatste avond van Wen goed af te sluiten, zijn we weer uit geweest.

Zondag om 11.00 uur opgestaan en na het ontbijt op naar het vliegveld, nu met de bus, aangezien de auto van Michaja voor de 3de keer gestolen was. Echt balen voor hem, het is namelijk maar afwachten hoe de auto er uit ziet (hij is namelijk al wel weer gevonden) Na terugkomst van het vliegveld mijn kamer opgeruimd en even een beetje relaxed. Toen nog met Sara naar de Argentijnse bar waar Michaja zat en daarna zijn we met zijn 3-en Chinees eten. Nog een film gekeken en toen eindelijk gaan slapen.

Vandaag is het dus Sinterklaas en dat gaan we ook hier vieren met de Nederlanders...ben benieuwd wat iedereen gekocht heeft. Iedereen moest een kadootje kopen voor 1, 2 en 4 euro. Het zijn dus meer onzinnige en flauwe kadootjes dan nuttige..waarschijnlijk. Maar ja het gaat om de gezelligheid he?!

Nou dat was ie weer..morgen en donderdag zijn we vrij van school, dat wordt dus UITSLAPEN!!!!!

Spreek jullie snel, dikke kus Suus

P.S Ik vind het heel leuk om post te ontvangen (hint, hint)

  • 05 December 2005 - 22:27

    Sylvia:

    Hoi,
    Nou, zo te lezen heb je het met Wendy ook errug gezellig gehad of niet???? Leuk om te lezen hoor!
    Spreek Wendy zaterdag weer, dus zal haar eens uithoren over jullie paar daagjes, ben benieuwd.
    Sinterklaas was leuk, ik kreeg alleen maar kadootjes, omdat wij vorig jaar kadootjes hadden gekocht. Dit jaar heb ik alleen gekookt. Een soort van tapas, maar dan geen Spaanse gerechten, maar wel errug lekker allemaal!
    Nou, tot snel maar weer.
    Dikke X van je grote zus.
    Doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Suzanne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 35847

Voorgaande reizen:

30 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: