Uitstapjes - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu Uitstapjes - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu

Uitstapjes

Door: suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Maart 2006 | Spanje, Alicante

Hey allemaal!!!

Hoe gaat het ermee? Met mij alles goed. Ik heb al drie weken niets meer geschreven, maar ik heb in die tijd wel een aantal leuke dingen gedaan.

Als eerste ben ik zaterdag 11 maart met mijn huisgenoten naar een theehuis 40 kilometer buiten Alicante geweest. We waren met zijn 5-en en het was erg gezellig. Het theehuis is een heel mooi gebouw met een enorm mooie tuin, waar ook gewoon een marokkaanse familie woont. Het is erg groot en er zijn allerlei zitplaatsen om een lekker kopje thee te drinken.

Dinsdag 14 maart ben ik met mijn collega´s naar een tapasrestaurant geweest. Het waren de lekkerste tapas die ik tot nu toe gegeten heb. Na het tapasrestaurant zijn we nog wat gaan drinken in een engelse pub...ook heel gezellig.

Maar het grootste uitstapje dat ik gemaakt heb, is wel naar de Fallas. De Fallas is een groot feest in Valencia, waar er allerlei beelden gemaakt worden om de spot te drijven met allerlei gebeurtenissen in het afgelopen jaar, zowel nationaal als internationaal. Anneke en ik hebben gisteren om 15.30 uur de bus gepakt naar Valencia, waar we om 18.00 uur aankwamen. Toen zijn we eerst bij een vriendin van Anneke thuis gaan eten. Daarna zijn we het centrum in gelopen om de beelden te gaan bekijken. Het was alleen jammer dat de beelden erg ver van elkaar vandaan waren, want hierdoor hebben we er niet zo heel veel gezien. Overal in de stad was de hele avond/nacht knalvuurwerk te horen en dan niet van die kleine rotjes die wij in NL hebben. Ook was er een parade met mensen in klederdracht en daar hebben we ook nog even naar staan kijken. Om 01.30 uur hebben we naar het afsluitingsvuurwerk gekeken. Een heleboel knallen, maar ook veel siervuurwerk. En dat was super!! Toen nog even lekker buiten op straat bij een muziekstandje gedanst en nog even een cafeetje in geweest. Om 04.00 uur was het tijd om naar de nachtbus te gaan. Anneke en ik hadden wel geluk, want we dachten dat het wel te lopen was naar het busstation. Totdat we aan een Spaanse man en vrouw de weg vroegen...het was nog heel ver weg en we hadden nog maar een half uur om er te komen. Gelukkig waren deze man en vrouw zo vriendelijk om ons af te zetten op het station met hun auto en waren we net op tijd!!! Gelukkig!!! De bus deed er 2,5 uur over en we waren dan ook om 07.15 uur vanochtend terug in Alicante. Moe, maar voldaan ben ik naar huis gegaan, waar ik eerst een ontbijtje heb gegeten en toen om 08.00 uur maar eens ben gaan slapen.

Vandaag wordt er dus niet veel gedaan. Ik moet trouwens wel even met mijn nieuwe huisgenote uit Duitsland naar het ziekenhuis. Ze heeft vrijdagavond plotseling erg veel last gekregen van haar maag en het is nog steeds niets beter. Dus dat gaan we even laten controleren. Nou ik hou jullie op de hoogte.

Dikke kus en veel liefs, Suus

  • 21 Maart 2006 - 20:02

    Manita:

    Hallo Suzan,

    Wat mooi daar in Fallas het is net de Efteling maar dan in het groot!Zo te lezen heb je het nog erg naar je zin, gaat het Spaanse praten je al goed af?
    Wanneer zijn de plannen eigenlijk dat je weer terug komt?
    Het zal best al lekker weer zijn daarin het spaanse.Hier alles ze gangetje, we weten eigenlijk nog niets meer over de reorganisatie loopt allemaal uit, wel vervelend die onzekerheid.
    Het gaat je goed en groeten, Manita

  • 24 Maart 2006 - 20:21

    Angelien En Bard:

    Hoi Suzanne, lang niets van ons gehoord he, maar we denken regelmatig aan je. Ik lees dat je het weer super naar je zin heb en volgens mij kom je noooooooooit meer terug. De kids missen je wel hoor. We hebben net een week wintersport met vrienden zonder onze kids achter de rug. Heerlijk, we konden ons weer eens als een stel jonge honden (wat jij natuurlijk nog bent) uitleven. Ik snap goed dat je lekker aan het genieten bent. Doe dat vooral en hoor graag of je voor je verjaardag nog eens terug bent. Gr. Bard en Angelien en veel dikke kussen van Wouter, Karlijn en Michiel XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 26 Maart 2006 - 12:08

    Colinda:

    LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN IN DE GLORIA.....HIEPERDEPIEP HOERA!!!

    Suus, gefeliciteerd met je 23e verjaardag!!
    Dikke kus Colinda

  • 10 April 2006 - 12:23

    Maurice:

    Waar blijven de updates...?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Suzanne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 35848

Voorgaande reizen:

30 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: