Mijn eerste werkdagen - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkdagen - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Suzanne Albers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkdagen

Door: suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Januari 2006 | Spanje, Alicante

Hoi allemaal!!

Nou het is gebeurd hoor...Suusje heeft gewerkt in Spanje!!!

Donderdag moest ik om 09.00 uur beginnen, samen met een ander meisje. Eerst hebben we tot 11.00 uur allerlei info gekregen over het bedrijf en de regels enzovoorts. Daarna was het tijd om de kleding uit te zoeken...joepie!!! Om 11.30 ging dan het echte werk beginnen. Ik moest leren hoe de kassa werkte...na enige uitleg snapte ik het al (zo moeilijk was het niet en met mijn ervaring als cassiere :biggrin: tja) Maar mijn mannelijke collega was erg verbaasd dat ik het allemaal zo snel doorhad en vooral omdat ik geen Spaanse ben en de uitleg geheel in het Spaans was (hoewel iedereen ook Engels kan) Maar goed..ik heb dus tot 14.45 uur gewerkt en toen zat het er al weer op.

Vandaag mocht ik weer...direct werd ik bij dezelfde collega achter de kassa gezet om nog meer te oefenen. Het gaat allemaal vrij goed, natuurlijk weet ik af en toe iets niet, maar dat is normaal. Tegen mijn collega´s praat ik Spaans maar tegen de klanten Engels...ik zal even laten weten hoe zo´n gesprek dan gaat..
- Your boardingpass, please?
- Thank you (dan producten scannen)
- That´s ....euro´s
- You want to pay in euro´s or in pounds? (als het engelse mensen zijn)
- Thank you for your visit, goodbye..

En dat is het...leuk he?!!! Niet erg afwisselend dus, maar mijn collega´s maken het wel leuk, bovendien moet ik later ook wat andere dingen gaan doen...dus al met al kan ik zeggen dat mijn werk me na 2 dagen nog steeds bevalt..hahaha!

Morgen mag ik weer en volgende week moet ik maandag de ochtenddienst (09.00 tot 14.45) draaien en dinsdag en woensdag de avonddienst (15.15 tot 21.00) donderdag en vrijdag ben ik vrij en dan zaterdag en zondag weer een ochtenddienst. Dus is op zich wel oke.

Nou dat was mijn eerste werkervaring hier in Spanje...ik hou jullie op de hoogte!!

Dikke kus, Suus

P.S Pap GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!

  • 17 Januari 2006 - 16:12

    Eefje:

    Je staat er knap op zo in een mantelpakje. Is weer een wat anders.
    Succes met werken.

  • 17 Januari 2006 - 19:43

    Manita:

    Hallo Susan,

    Hartelijk gefeliciteerd met je baan, eindelijk....
    Je had natuurlijk nog terug kunnen komen bij ons, maar was natuurlijk niet jou bedoeling.
    Mooi roze is niet lelijk, je pakje staat je enig.Ach wat kan het je schelen als je maar lol hebt en dat heb je zo te lezen.
    Werk ze en niet teveel in het engels,daar ben je niet voor in Spanje.

    Groeten, Manita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Suzanne
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 34319

Voorgaande reizen:

30 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: